Dersin Adı | Lineer Cebir II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 106 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, vektör uzayları, özdeğerler ve özvektörler, ortogonellik konularını tanımlamayı ve bunların çeşitli alanlardaki uygulamalarını incelemeyi öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste tabanlar, boyutlar, doğrusal dönüşümler, ortogonallik, iç çarpım uzayları, özdeğerler, özvektörler ve köşegenleştirme tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Vektör uzayları ve alt uzaylar | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 4.1 |
2 | Sıfır uzay, sütun uzayları ve doğrusal dönüşümler, doğrusal (lineer) bağımsız kümeler, tabanlar | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384. Bölüm 4.2, 4.3 |
3 | Doğrusal (lineer) bağımsız kümeler, tabanlar, koordinat sistemleri | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384. Bölüm 4.3, 4.4 |
4 | Bir vektör uzayının boyutu, rank | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 4.5, 4.6 |
5 | Baz değişimi fark denklemlerinin uygulamaları | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 4.7, 4.8 |
6 | Markov zincirlerinin uygulamaları | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 4.9 |
7 | Ara sınav | |
8 | Özdeğerler ve özvektörler, karakteristik denklem | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384. Bölüm 5.1, 5.2 |
9 | Köşegenleştirme, Özvektörler ve doğrusal dönüşümler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 5.3, 5.4 |
10 | Özvektörler ve doğrusal dönüşümler, kompleks özdeğerler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 5.4, 5.5 |
11 | Kompleks özdeğerler, ayrık dinamik sistemler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 5.5, 5.6 |
12 | Diferensiyel denklemlerin uygulamaları | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 Bölüm 5.7 |
13 | İç çarpım, uzunluk ve diklik (ortogonallik), ortogonal (dik) kümeler | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384Bölüm 6.1, 6.2. |
14 | Ortogonal İzdüşümler, Gram-Schmidt işlemi | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications" by Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384. Bölüm 6.3, 6.4. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | David C.Lay, Stephan R.Lay and Judi J. McDonald, "Linear Algebra and Its Applications", Pearson, Global Edition,2015. ISBN-13:978-0321982384 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 25 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | |||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | X | ||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | |||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | |||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest